3 Ocak 2012 Salı

Maklube (Etli Pilav)


Sizlere Erzurum gelini olarak yöremize ait olmayan ama severek pişirip yediğimiz bir yemeği sunmak istedim. İlk adını duyduğumda çok farklı geldiği için küçük bir araştırma yapmıştım. Sizlere ondanda bahsetmek isterim. Kuzey Arap dünyasında olduğu gibi, bizim ülkemizde de çoğunlukla  Siirt ve Mardin yörelerinde pişirilen bir yemektir. Maklube, Arapça  bir kelimedir. Türkçe anlamı "kalıplanmış"tır. Normalde sini içerisinde servis edilir. Genellikle kalabalık misafirlere sunulur. Ancak biz iki kişi olduğumuz için ben borcam tepside servis yaptım.

Malzemeler :
  • 1/2 kg dana kuşbaşı
  • 2 su bardağı pirinç
  • sıvı yağ
  • yoğurt
  • 1 adet havuç
  • kırmızı lahana
Yapılışı :

Etlerimizi düdüklü tencerede önce ağzı açık şekilde kaynatıyoruz. Sonra tuz ekleyip (tuzu etleri sertleştirmemesi için sonra ekliyoruz) düdüklünün ağzını kapatıp etler yumuşayana kadar haşlıyoruz. Pirincimizi önceden ılık tuzlu suda ıslatıyoruz. Sonra tencereye tereyağı koyup kızdırıyoruz. Pirinçleri tancerede kavurduktan sonra haşlanmış etlerin suyunu pilavın üzerine döküp pişiriyoruz. Sonra büyük bir kaseye önce etleri sonra üzerine pilavı koyuyoruz. Borcam tepsiye ters çevirdikten sonra kenarlarına bir sıra yoğurt, bir sıra havuç rendesi , bir sıra kırmızı lahana diziyoruz. İsterseniz salata malzemelerini artırabilirsiniz. Sonra sıcak olarak servise sunuyoruz. Afiyet olsun...

2 yorum:

  1. süper görünüyor denemek lazım

    YanıtlaSil
  2. Ben daha önce bir arkadaş toplantısında yemiştim mükemmel bir lezzet ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil


Genel Genel